24 Aralık 2007 Pazartesi

FOTOĞRAF MERAKIM

Fotoğraf makinesi bazıları için sadece düğün, nişan, sünnet gibi özel günlerin aile albümünde yer alması gereken fotoğrafları çeken ve ilerde ailenin genç kuşak temsilcilerinin ailenin büyüklerini, uzak akrabalarını, komşularını ve de dostlarını tanımaları, öğrenmeleri için gerekli olan araç vazifesini görür.Bazıları da yukarıda yazdıklarımın dışında çok başka şeyler için kullanır fotoğraf makinesini.Çünkü fotoğraf makinelerine aşk derecesinde bağlanırlar.Her gördükleri şeyleri amatör bir ruhla çekmeye çalışırlar.Gördükleri manzara, arkadaş oldukları kedi- köpek, kokladıkları çiçek velhasıl herşeyin fotoğrafını çekerler.Kimileri bu çektikleri fotoğrafları çerçeveletip evlerinin, işyerlerinin duvarlarına asarlar, kimileri de sergi açarlar.Bu işi profesyonel olarak yapanlar da vardır.Yani bütün dünyayı gezip tabiatta ne var ne yok çeker ve insanların yaşadığı dünyadan haberdar olmasını sağlarlar.

Benim fotoğraf merakıma gelince; babamın hediyesi olan Canon Snappy 20 ile 1983 yılında başladı.Çok sevdiğim makinem bana uzun yıllar arkadaşlık etti.Artık emekli oldu, bir köşede benim hatıralarıma yoldaşlık ediyor. Canon arızalandıktan sonra bir müddet ara vermiştim fotoğraf çekmeye.Çünkü digital fotoğraf makineleri çıkmıştı ve ben onları keşfedene kadar uzunca bir süre geçti.2007 Ocak ayında aldığım yeni makinemle fotoğraf yolculuğuma devam ediyorum. Sanırım bu makine de yakın zamanda dslr model bir makineyi kendine arkadaş edinecek gibi görünüyor, kısmet bakalım.İşte size yeni makinemle çektiğim ilk gün batımı fotoğrafım.Seyrinize...

1 yorum:

  1. yeni adresin hayırlı olsun gülter,
    iyi haftalar diliyorum sevgiler
    didems.blogcu.com

    YanıtlaSil

Siz mesajınızı bırakın, ben haber veririm :)
Gününüzün güzel geçmesi dileklerimle...
GÜLTER ÖZGÜR