27 Nisan 2010 Salı

BERGAMA'DAN ESİNTİLER

Yol yorgunluğu, Niğde'den bir haftalığına Antalya'ya gelen oğlumla hasret giderme derken Bergama ile ilgili yazımı ancak şimdi yazabiliyorum.Giderken yolcuğuluğum biraz sıkıntılı geçti. Çünkü Antalya-İzmir yolu yapım aşamasında olduğu için Antalya-Korkuteli arasında kalan yolu servis yoluna (yani eski yola) vermişler.Bilenler bilir ki eski yol çok virajlıdır ve otobüs te çok hızlı gittiğinden içim dışıma çıktı resmen.Bu gezi sayesinde üniversiteden arkadaşlarım olan Hurinur ve Hülya'yı da ziyaret etme fırsatım oldu.Önce İzmir'e gittim ve onları gördüm.Hep telefonla görüşüyorduk ama ne zamandır bir araya gelip sohbet etme imkânımız olmamıştı.İyi de oldu, özlemişiz birbirimizi.Kısa da olsa hasret giderebildik.Bergama'ya İzmir'den gidecek olan gruba katılmak için buluşacağımız yere Hurinur'un evi yakın olduğu için geceyi de onda geçirdim.
Ertesi sabah 06:50'de İzmir'den Bergama'ya gidecek olan arkadaşlarla buluşup yola düştük.Gidecek olanları sağdan soldan toparlayıp gidene kadar saat on buçuk falan oldu.Direkt seminerin yapıldığı salona girdik.Otelin ayrıca bir seminer salonu olmadığı için restaurant bölümünün bir kısmını seminer salonu olarak düzenlemişlerdi.
Seminere başta İstanbul, Ankara ve İzmir olmak üzere çeşitli illerden yoğun bir katılım olmuştu.Ama insanlar yoldan gelir gelmez dinlenmeye bile fırsat bulamadan seminere girmek zorunda kalmıştı.Beden yorgunluğu ve yoğun seminer progmından dolayı oluşan beyin yorgunluğu bir araya gelince bazılarımızı hafiften uyku basar gibi olduğu için kendimizi otelin bahçesine attık :) Birer çay içip biraz da oksijen depolayıp tekrar salona döndük.
Seminerde Ömer Lütfü Bakan'ın portfolyosunu, Niko Guido'nun Haiti depreminden sonra yaptığı çekimleri, fotoğraf camiasında adı fotoğrafın yaramaz çocuğu olarak geçen sevgili Ufuk Kıray'ın gündemdeki olayları mizâhi bir dille anlatan fotoğraflarını, düğün ve doğum fotoğrafçılığı yapan Esra Pozan'ın paylaşımlarını, Anadolu Ajansı muhabiri Fırat Yurdakul'un haber fotoğraflarında kendine has fark yarattığı çalışmaları, Fahrettin Şankaynağı'nın Anadolu insanına ait fotoğraflarını ve en son Erdal Kınacı'nın kurgulayarak yaptığı çekimlerle hayatı ve olayları sorgulamamıza ve düşünmemize yardımcı olan fotoğraflarını izledik.Tabii her paylaşımın ardından merak edilenler soruldu, öğrenildi.Seminerde verilen aralarda çaylar içildi, yemekler yendi, sohbetler edildi.Seminer sonunda bazı dostlar geri döndü, geri kalan bizler dört otele dağılıp kalacağımız odaya yerleşebildik en sonunda.
Yemek saatine kadar biraz dinlendik.Akşam yemeğinden sonra da herkes dans edip oynarken ben de onları fotoğrafladım.Ertesi gün kahvaltıdan sonra Bergama'nın tarihi mekânlarını gezdik, yemek yedik.Ama her ne hikmetse bu defa içimde fotoğraf çekme isteğim hiç yoktu.Aşırı bir yorgunluk hissettim kendimde ve çok az fotoğraf çektim.Kızıl Bazilika'yı gezdikten sonra Çınaraltı Kahvesi'ne uğradık çay içmeye.Yorgunluktan Akropol'a kadar gitsek de ben içeri girip gezemedim bile.Dönüşte tekrar İzmir'e arkadaşımın yanına döndüm ve orada akşam yemeği yedikten sonra biraz daha sohbet ettik arkadaşımla.Sağolsun gece beni taksiye bindirip nereye gideceğimi de taksiciye tarif etti.Nilüfer Turizmin Üçyol'daki şubesinin önünde taksiden inerken cep telefonumu takside düşürmüşüm.Servise bindikten sonra farkettim.Nilüfer'in Bornova'daki servislerle gelen ve giden yolcularını indirip bindirdiği merkezine gelir gelmez hemen telefonumu takside düşürmüş olabileceğimi bildirip yardım istedim.Allah razı olsun hemen telefonumun numarasını arayıp taksiciye ulaştılar ve telefonumu Üçyol'daki şubeye ücreti karşılığı (ücretini ben karşılamış olsam bile) bırakmasını rica ettiler.Bana da endişe etmememi ve ertesi günkü otobüsle Antalya'ya göndereceklerini söylediler.Benden de gerekli bilgileri alıp beni Antalya otobüsüne bindirip uğurladılar.Ertesi gün de ben Antalya otogardan telefonumu teslim aldım.
Bergama macerasının sonuna gelmiş olduk.
DİP NOT :: Yandaki fotoğraf Serkan Aygören'e aittir.Bergama ile ilgili onun da izlenimlerini okumanızı isterim.Benimkinden daha esprili ve okuması zevkli bir yazı dili var.